Een goede landingspagina is ontzettend belangrijk voor het maximaliseren van je resultaten door Facebook advertenties.
Het is niet genoeg om alleen aandacht te besteden aan de advertentie zelf; de landingspagina is de plek waar je bezoekers (hopelijk) converteren naar klanten. In deze blog bespreek ik waarom een goede landingspagina belangrijk is en benoem ik een aantal belangrijke punten die je nooit mag vergeten bij het maken van een landingspagina.
Relevantie en consistentie
Een van de belangrijkste aspecten van een succesvolle landingspagina is dat deze fijnloos aansluit op de communicatie en huisstijl van je Facebook advertentie. Als je een advertentie hebt die 50% korting belooft, moet deze aanbieding duidelijk terugkomen op jouw landingspagina. Zorg ervoor dat je bezoekers niet in verwarring brengt op de landingspagina en dat de bezoeker op zoek moet naar de juiste informatie. Dit zal ertoe leiden dat je bezoeker geen klant wordt.
Duidelijke call-to-action (CTA)
Je landingspagina moet een duidelijke en overtuigende CTA bevatten die aanspoort tot de gewenste actie. De CTA moet opvallen en gemakkelijk te vinden zijn op de pagina. Geef je knoppen met een CTA erin een opvallende kleur bijvoorbeeld. Een CTA die specifiek en actiegericht is, vergroot de kans dat bezoekers de gewenste actie ook doen.
Een snelle laadtijd
Bezoekers hebben weinig geduld als het gaat om het laden van een webpagina. Een trage landingspagina kan leiden tot frustratie en het verlies van potentiële klanten. Optimaliseer de afbeeldingen en code van je landingspagina om een snelle laadtijd te garanderen. Tip van mij: haal je website eens door de tool Pagespeed Insights. Je krijgt een uitgebreide analyse van de snelheid en verbeterpunten voor jouw site.
Mobile-friendly ontwerp
Heel veel bezoekers zullen jouw Facebook advertentie op hun telefoon voorbij zien komen en dus ook op hun telefoon doorklikken op jouw advertentie. Zorg er dus voor dat jouw landingspagina goed werkt en er aantrekkelijk uitziet op smartphones.
Een responsive design zorgt voor een goede gebruikerservaring, ongeacht het apparaat dat de bezoeker gebruikt.
Kernboodschap en voordelen
Communiceer de belangrijkste boodschap van je advertentie op je landingspagina en benadruk de voordelen voor de bezoeker. Laat direct zien wat je product of dienst kan bieden en waarom het de moeite waard is voor de bezoeker om actie te ondernemen.
Vertrouwen opwekken
Bouw vertrouwen op bij je bezoekers door reviews, keurmerken, garanties, of certificeringen weer te geven. Het tonen van deze zaken en het benadrukken van de betrouwbaarheid van je bedrijf kan de conversies aanzienlijk verhogen.
Minimalistisch ontwerp
Een overvolle landingspagina kan afleidend zijn en de aandacht weghalen van de belangrijkste boodschap en CTA. Zo kun je ervoor kiezen om het hoofdmenu en de footer weg te halen op een landingspagina, zodat de bezoeker maar 1 optie heeft: de gewenste actie uitvoeren op die pagina.
A/B-testen
Gebruik A/B-testen om verschillende versies van je landingspagina te testen en te vergelijken om te zien welke variant het beste presteert. Experimenteer met verschillende koppen, afbeeldingen, CTA’s en lay-outs om te ontdekken welke elementen er het beste converteren bij jouw doelgroep.
Een goed opgebouwde landingspagina is key voor het behalen van succes met je Facebook advertenties. Zorg voor een naadloze overgang tussen je advertentie en de ervaring op je website. Door aandacht te besteden aan relevantie, een duidelijk call to action, een snelle laadtijd, mobielvriendelijkheid, een heldere kernboodschap, een minimalistisch ontwerp en a/b testen, creëer je een landingspagina die zorgt voor succes.